Bezpieczeństwo eventu

Dmuchany zamek przygniótł dziecko bo właściciel firmy eventowej powiedział organizatorom, że atesty nie są wymagane, a samo urządzenie zostało zamocowane w zaledwie kilku punktach zabezpieczających.

Kobieta spadając z drabiny na zjeżdżali przygniotła dziecko, inna zjeżdżając na linie uderzyła głową w drzewo. O ilu wypadkach nikt nie mówi i nie stają się przestrogą dla innych? Tego nie wiemy.

Czy to znaczy, że imprezy integracyjne są zagrożeniem dla zdrowia i życia uczestników, czy należy przestać bawić się w terenie i wrócić do klasycznych dancingów z hektolitrami wódki i zabawą w kapsle? Takie pytania nasuwają się zapewne Wam po lekturze doniesień mediów z ostatnich dni i miesięcy.

Przerażeni Klienci dzwonią do nas i wypytują o bezpieczeństwo zabawy na atrakcjach. Chcemy Was jednak uspokoić, ale uspokoić jedynie w pewnych granicach. Chcemy Was też ostrzec i pokazać Wam, że to w dużej mierze Wy, jako organizatorzy jesteście odpowiedzialni za bezpieczeństwo Waszych Gości, ale od początku.

Zachowując przykład tej feralnej zjeżdżalni czy zamku chciałbym abyście analizując rynek na początku zwrócili uwagę na cenę. W dużej mierze pozwoli Wam ona określić z jak profesjonalną firmą macie pracować, kto ma obsłużyć Waszą imprezę integracyjną czy piknik firmowy. Rynek jest bowiem jednym z najlepszych wyznaczników określenia ceny i pozwoli oszacować Wam ją na poziomie realnym i bezpiecznym. Musicie pamiętać, że bezpiecznie oszacowanie ceny to nie wybranie oferty najtańszej, która swą ceną znacząco odbiega od realiów rynkowych. Nie dajcie sobie wmówić, że wynajem zjeżdżalni na cały dzień kosztuje 500 zł czy 800 brutto – to nie realne, a firma oferująca taką cenę nie zapewni Wam dostatecznego bezpieczeństwa i jakości.

Kolejny ważny aspekt to atesty. Każde urządzenie wykorzystywane przez profesjonalnego organizatora imprez integracyjnych czy pikników dla firm musi mieć atest. Każdy producent zobowiązany jest taki atest wydać na podstawie oceny urządzeń przez właściwy organ. Każdy z kolei organizator zobowiązany jest taki atest posiadać i wylegitymować się nim na żądanie organizatora. Atest z kolei to dokument o określonej ważności 1 roku. Urządzenia otrzymujące atest na 1 rok, corocznie powinny być poddawane przeglądom, na podstawie, których stwierdzana jest ich zdolność do pracy na evencie czy wykorzystanie w parkach rozrywki.

Kolejnym bardzo ważnym uwiarygodnieniem Waszego partnera jest ubezpieczenie. Nie mamy tu na myśli OC samochodu, którym dojedzie sprzęt na Waszą imprezę, a OC organizatora czy pośrednika turystycznego, OC firmy, której zlecacie swój event.

Kwalifikacje pracowników to aspekt, który zapewni Wam odpowiednią jakość eventu, ich doświadczenie będzie jednak miało wpływ na bezpieczeństwo Waszych gości i ochroni Was przed tłokiem na zjeżdżalni. Pamiętajcie też sprawdzić referencje, każda firma która profesjonalnie zajmuje się eventami powinna mieć ich choć kilka.

Dbajcie o bezpieczeństwo Waszych Gości, zapewnijcie sobie odpowiednią jakość i komfort współpracy. Korzystajcie z usług profesjonalistów, a jeśli macie pytanie zadzwońcie lub napiszcie do nas.

Jesteśmy do Waszej dyspozycji!